Zalacznik nr 1 Karta zgloszenia do Programu
Zalacznik nr 2 Oświadczenia uczestnika programu AOON_DPS
Załącznik nr 3 a i 3b RODO_uczestnik
Zalacznik nr 4 Oswiadczenie o posiadaniu kwalifikacji zawodowych
Zalacznik nr 5 Oswiadczenie o posiadaniu doswiadczenia zawodowego
Załącznik nr 6 a i 6b RODO_asystent
Zalacznik nr 7 Kwestionariusz asystent
„Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Organizacji Pozarządowych– edycja 2025
Program finansowany jest w całości ze środków Funduszu Solidarnościowego nadzorowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej
UWAGA! Zgłoszenia do programu przyjmowane są w terminie od 2 stycznia 2025 do 15 stycznia 2025.
Cel programu
Świadczenie usług asystencji osobistej na rzecz 15 osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o stopniu znacznym lub traktowane na równi z gmin Siemianowice Śląskie, Piekary Śląskie, Chorzów, Katowice do 31.12.2025 roku.
Uczestnicy Programu
15 osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną / ze znacznym stopniem niepełnosprawności (lub orzeczenie równoważne),
które:
- zamieszkują (w rozumieniu Kodeksu cywilnego) gminy Siemianowice Śląskie, Piekary Śląskie, Chorzów, Katowice
- nie przekraczają w 2025 r. limitu godzin usług asystencji osobistej finansowanych ze środków Funduszu Solidarnościowego w realizowanym Programie oraz w ramach innych programów Ministra dotyczących usług asystencji osobistej
- nie korzystają w okresie realizacji Programu z usług asystencji osobistej finansowanych przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach konkursu „Możemy więcej” nr 1/2023 oraz konkursu Wspieramy aktywność” nr 1/2024 na realizację zadań na podstawie art. 36 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (dotyczy kierunku 2 typ projektu „wsparcie realizowane poza placówką” , zadanie: „świadczenie usług wspierających, które mają na celu umożliwienie lub wspomaganie niezależnego życia osób niepełnosprawnych, w szczególności usług asystencji osobistej”. Nie dotyczy to sytuacji, gdy uczestnik korzysta z usług asystenta osobistego oraz z usług asystenta dydaktycznego w placówce edukacyjnej.
Formy wsparcia
Usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej polegają na pomocy w czynnościach m.in. wypełniania ról społecznych, przemieszczania się poza miejscem zamieszkania, podejmowania aktywności życiowej i komunikowania się z otoczeniem.
Wymiar godzinowy wsparcia
Max. 396 godzin / rok
Wymagane dokumenty od Uczestnika Programu
- Karta zgłoszenia do Programu wraz z kopią aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności (lub równoważne) + dokument ustanawiający opiekuna prawnego osoby niepełnosprawnej / pełnomocnika (jeśli dotyczy).
- Oświadczenia Uczestnika Programu
- Klauzula informacyjna RODO_uczestnik
Wymagane dokumenty od Asystenta (jeśli dotyczy)
1.Oświadczenie o posiadaniu kwalifikacji do realizacji usług asystencji osobistej
2.Oświadczenie o posiadaniu udokumentowanego doświadczenia w realizacji usług asystencji osobistej
3.Klauzula informacyjna RODO_asystent
- Kwestionariusz osobowy dla asystenta
ZAŁĄCZYĆ DOKUMENTY (załącznik nr 1 do 7) + Regulamin rekrutacji
Okres realizacji
1.01.2025r – 31.12.2025r
Kwota dofinansowania
327 690,00 zł
Harmonogram działań
Styczeń 2025: dokumentacja projektowa, promocja, rekrutacja, zawieranie umów, ustalenie harmonogramu działań
II połowa stycznia 2025 – I połowa grudnia 2025: świadczenie usług asystenckich, monitoring jakości realizowanych usług
styczeń 2025 – grudzień 2025: zarządzanie projektem tj. monitoring wskaźników, rozliczenia miesięczne świadczonych usług, rozliczenia finansowe
Kontakt
Dom Pomocy Społecznej Zgromadzenia Sióstr Miłosierdzia św. Karola Boromeusza
- Św. Barbary 5, 41-100 Siemianowice Śląskie
e-mail: biuro@dps.siemianowice.pl
tel. 693 851 563
Biuro czynne pon.- pt. godz. 7:00-15:00