Projekt „Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”

Regulamin rekrutacji DPS

Zalacznik nr 1 Karta zgloszenia do Programu

Zalacznik nr 2 Oświadczenia uczestnika programu AOON_DPS

Załącznik nr 3 a i 3b RODO_uczestnik

Zalacznik nr 4 Oswiadczenie o posiadaniu kwalifikacji zawodowych

Zalacznik nr 5 Oswiadczenie o posiadaniu doswiadczenia zawodowego

Załącznik nr 6 a i 6b RODO_asystent

Zalacznik nr 7 Kwestionariusz asystent

„Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Organizacji Pozarządowych– edycja 2025

Program finansowany jest w całości ze środków Funduszu Solidarnościowego nadzorowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy  i Polityki Społecznej

 

UWAGA! Zgłoszenia do programu przyjmowane są w terminie od 2 stycznia 2025 do 15 stycznia 2025.

 

Cel programu

Świadczenie usług asystencji osobistej na rzecz 15 osób niepełnosprawnych posiadających orzeczenie o stopniu znacznym lub traktowane na równi z gmin Siemianowice Śląskie, Piekary Śląskie, Chorzów, Katowice do 31.12.2025 roku.

Uczestnicy Programu

15 osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności z niepełnosprawnością sprzężoną / ze znacznym stopniem niepełnosprawności (lub orzeczenie równoważne),

które:

  1. zamieszkują (w rozumieniu Kodeksu cywilnego) gminy Siemianowice Śląskie, Piekary Śląskie, Chorzów, Katowice
  2. nie przekraczają w 2025 r. limitu godzin usług asystencji osobistej finansowanych ze środków Funduszu Solidarnościowego w realizowanym Programie oraz w ramach innych programów Ministra dotyczących usług asystencji osobistej
  3. nie korzystają w okresie realizacji Programu z usług asystencji osobistej finansowanych przez Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach konkursu „Możemy więcej” nr 1/2023 oraz konkursu Wspieramy aktywność” nr 1/2024 na realizację zadań na podstawie art. 36 ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (dotyczy kierunku 2 typ projektu „wsparcie realizowane poza placówką” , zadanie: „świadczenie usług wspierających, które mają na celu umożliwienie lub wspomaganie niezależnego życia osób niepełnosprawnych, w szczególności usług asystencji osobistej”. Nie dotyczy to sytuacji, gdy uczestnik korzysta z usług asystenta osobistego oraz z usług asystenta dydaktycznego w placówce edukacyjnej.

Formy wsparcia

Usługi asystenta osobistego osoby niepełnosprawnej polegają na pomocy w czynnościach m.in. wypełniania ról społecznych, przemieszczania się poza miejscem zamieszkania, podejmowania aktywności życiowej i komunikowania się z otoczeniem.

Wymiar godzinowy wsparcia

Max. 396 godzin / rok

Wymagane dokumenty od Uczestnika Programu

  1. Karta zgłoszenia do Programu wraz z kopią aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności (lub równoważne) + dokument ustanawiający opiekuna prawnego osoby niepełnosprawnej  / pełnomocnika (jeśli dotyczy).
  2. Oświadczenia Uczestnika Programu
  3. Klauzula informacyjna RODO_uczestnik

Wymagane dokumenty od Asystenta (jeśli dotyczy)

1.Oświadczenie o posiadaniu kwalifikacji do realizacji usług asystencji osobistej

2.Oświadczenie o posiadaniu udokumentowanego doświadczenia w realizacji usług asystencji osobistej

3.Klauzula informacyjna RODO_asystent

  1. Kwestionariusz osobowy dla asystenta

ZAŁĄCZYĆ DOKUMENTY  (załącznik nr 1 do 7) + Regulamin rekrutacji

Okres realizacji

1.01.2025r – 31.12.2025r

Kwota dofinansowania

327 690,00 zł

Harmonogram działań

Styczeń 2025: dokumentacja projektowa, promocja, rekrutacja, zawieranie umów, ustalenie harmonogramu działań

II połowa stycznia 2025  – I połowa grudnia 2025: świadczenie usług asystenckich, monitoring jakości realizowanych usług

styczeń 2025 – grudzień 2025: zarządzanie projektem tj. monitoring wskaźników, rozliczenia miesięczne świadczonych usług, rozliczenia finansowe

 

Kontakt

Dom Pomocy Społecznej Zgromadzenia Sióstr Miłosierdzia św. Karola Boromeusza

  1. Św. Barbary 5, 41-100 Siemianowice Śląskie

e-mail: biuro@dps.siemianowice.pl

tel. 693 851 563

Biuro czynne pon.- pt.  godz. 7:00-15:00